PPEFPL
Proiect de mobilitate
Leonardo da VINCI
Program: Leonardo da Vinci
Proiect de mobilitate: LLP-LdV/IVT/2011/RO/195
Nume proiect: Pregătire profesională la nivel european în fabricarea produselor din lemn
Perioada desfăşurării: 2011-2012
Perioada mobilităţii profesionale: 22.04.2012-05.05.2012
Finanţare europeană: 42622 EUR
Parteneri externi:
- VITALIS GmbH – organizaţia intermediară în cadrul proiectului.
- BTZ-Bildungs und Tehnologiezentrum Borsdorf organizatia de primire.
Obiective generale:
- Promovarea creativităţii, competitivităţii, capacităţii de inserţie socio-profesională şi a dezvoltării spiritului antreprenorial;
- Acumularea de competenţe noi la modulele de stagiu de pregătire practică: tehnologia prelucrarii lemnului cu unelte si dispozitive manuale si cu utilaje specifice
- Dezvoltarea si perfecţionarea de competenţe profesionale specializate specificate în standardele de pregătire profesională.
- Deprinderea la elevi a instruirii practice la nivel calitativ ridicat prin asigurarea bazei materiale si logistice in concordanţă cu cerinţele pieţei muncii
- Perfecţionarea experienţei profesionale prin contactul nemijlocit cu o altă realitate socio-profesională
Echipa de proiect:
- Prof. Vecerzan Margareta – manager proiect
- Contabil Leb Florin – responsabil financiar
- Prof. Petraru Olaru Niculina – responsabil monitorizare proiect
- Prof. Bîrsan Emil – responsabil privind formarea profesională
- Prof. Vecerzan Florin – responsabil cu diseminarea şi valorizarea rezultatelor proiectului
- Prof. Zgabercea Dana – responsabil privind pregătirea pedagogică, lingvistică şi culturală a participanţilor.
Grupul ţintă:
Beneficiarii sunt 15 elevi din clasa a X-a, ciclul inferior al liceului-filieră tehnologică, profil tehnic, domeniul de pregătire de bază şi generală: Fabricarea produselor din lemn, calificarea profesională: Tâmplar universal.
Selecţia participanţilor:
S-a desfăşurat la nivelul şcolii, prin concurs, în perioada 12-14 decembrie 2011
- Concursul a constat în 3 probe:
– Testarea cunoştinţelor lingvistice: limba engleză şi limba germană
– Evaluare competenţe profesionale– probă scrisă şi probă practică .
– Interviu privind abilităţile de comunicare, motivaţia participării şi aşteptările candidaţilor. - Înscrierea pentru concurs s-a făcut la secretariatul colegiului în perioada 5 – 9 dec. 2011 prin depunerea unui dosar care trebuia să cuprindă:
– scrisoare de intenţie
– CV format Europass
– acordul scris al părinţilor pentru deplasarea în Germania
– recomandarea dirigintelui
– copie după actul de identitate.
- Criterii de eligibilitate:
– studii în profil tehnic, calificarea profesională tâmplar universal
– vârsta 16-17 ani
– cunoştinţe limba engleză/limba germană (minim nivel A1).
Beneficiarii proiectului
În urma aplicării procedurii de selecţie menţionată anterior, au fost stabiliţi următorii participanţi la proiect:
- Andrei Mădălina
- Aroneasa Alexandru
- Barner Robert Marian
- Cîmpean Cătălin Răzvan
- Diplaş Alina Mihaela
- Forgaci Gabor Marius
- Gaşpar Lucian Gheorghe
- Grecu Cristian Dragomir
- Muti Darius Dumitru
- Niţu Marius Gavril
- Orbu Ioan Daniel
- Oros Sergiu Casian
- Pascu Cristina Ioana
- Simon Gabriel Alexandru
- Zlatea Nicolae Florin
Profesori însoţitori:
- Bîrsan Emil
- Petraru Olaru Niculina
Finalizarea proiectului:
În perioada dinaintea mobilităţii elevii au beneficiat de pregătire profesională, pedagogică, culturală şi lingvistică.
În timpul stagiului din Germania, participanţii au avut posibilitatea de a-şi forma şi dezvolta competenţe profesionale reale şi avansate în domeniul prelucrării lemnului. Au luat cunoştinţă de Sistemul Dual de învăţământ din Germania care oferă elevilor oportunităţi excelente de-a lungul pregătirii lor profesionale, şansa de a-şi implementa cunoştinţele câştigate în centrele de formare profesională în practica desfăşurată în companii/firme.
Pregătirea practică s-a desfăşurat conform standardelor europene a competenţelor profesionale de prelucrare a lemnului, ceea ce le va permite beneficiarilor posibilitatea de a se perfecţiona în continuare şi a se adapta la exigenţele pieţei europene a forţei de muncă
Elevii au învăţat procedurile de bază de prelucrare a lemnului, precum şi modul de lucru şi de reglare a utilajelor folosite.
În acelaşi timp, pe lângă pregătirea profesională, participanţii au beneficiat şi de un program de vizite culturalela Leipzig, Berlin şi Dresden prin care s-a urmărit îmbunătăţirea competenţelor de comunicare în limba germană şi, mai ales, o mai bună înţelegere a culturii germane.
În urma implementarii proiectului elevii au dobândit satisfacţii profesionale concrete, au cunoscut o altă civilizaţie si cultură tehnică, economică, socială, care va influenţa benefic pentru viitor mentalitatea lor şi îi va ajuta să progreseze în continuare. Şi-au format o opinie despre calităţile profesionale şi morale de care vor trebui să dea dovadă în momentul integrării pe piaţa muncii europene.
Participarea la stagiul de pregătire profesională a fost atestată pentru fieacare beneficiar prin Certificatul de Mobilitate European/ Europass Mobillity emis de instituţia beneficiară şi semnat de BTZ-Bildungs- und Technologiezentrum Borsdorf. Acest document cu recunoaştere europeană devine parte componenetă a portofoliului educaţional şi profesional al beneficiarilor şi va constitui pentru ei un avantaj în carieră şi mobilitate profesională, sporindu-le şansele de angajare într-o Europă fără graniţe şi cu o mare diversitate culturală.
Diseminarea proiectului:
Rezultatele proiectului au fost diseminate printr-o serie de activităţi specifice:
– prezentări cu suport Power-Point
– întruniri ale participanţilor la proiect cu elevii de profil tehnic din colegiu
– prezentarea proiectului în Consiliul Profesoral, Consiliul de Administraţie
– întâlniri formale şi informale cu părinţii şi Consiliul Elevilor
– prezentarea proiectului colegiilor tehnice din zona Agnita
– expoziţii şi panouri informative realizate în şcoală
– publicarea de articole în presa locală
Derularea acestui proiect contribuie la creşterea prestigiului şcolii noastre şi reprezintă un stimulent pentru elevi de a învăţa mai bine pentru ca pe viitor să fie selectaţi în grupul ţintă al unor astfel de proiecte.